Wednesday, April 29, 2009

Sekelumit cuma

Dalam seminggu ni otak aku agak penat. Bukan penat pasal cik abang jauh berkursus tapi penat memikirkan kaedah pengajaran yang sesuai untuk seorang murid ni. Macam-macam aku dah buat masih belum menampakkan hasil yang boleh dibanggakan. Inilah dugaan yang paling mencabar sepanjang aku bergelar guru pemulihan. Aku tak akan mengaku kalah dalam perjuangan ini.

Petang tadi ketika kelas Bahasa Melayu, dia memang nampak benar-benar hendak belajar. Seronoknya dia sebab dah boleh sebut 5 perkataan kv+kv. Aku kena buat kerja lebih sikit untuk dia sorang ni.... Aku memang nak dia boleh mencapai target aku... Aku kesian tengok dia ni. Semua cikgu komplen tentang dia. Ishh! Aku memang tak berminat bab-bab komen mengomen ni. Dalam hal-hal begini aku suka memberikan pendapat yang positif. Tu sebab aku sebenarnya tak berapa suka gi keluar rehat sebab tak suka dok dengar perkara-perkara yang membosankan. Cubalah bincang bagaimana hendak mempertingkatkan mutu pengajaran kita di kelas, kan bagus tu.....

Nasib baik aku ni pandailah juga berinternet.... banyak info yang aku dah gunakan dalam kelas. Any way aku cukup respect pada my hubby. Dialah pendengar setia time aku dalam keluh kesah. Dia selalu memberi perangsang dan dorongan untuk terus usaha bersungguh-sungguh dalam membenteras celek huruf! Ohhh..... rindunya aku kat dia!

1 comment:

azlanlin said...

Perjuangan seorang guru...adalah selagi ianya bergelar guru dan adanya murid-murid yang memerlukan guru... teruskan usaha dengan tekad yang diredhai..insyallah, akan perolehi 'di sana' nanti...